Παιδιά και κατανάλωση γλυκών. Τι πρέπει να γνωρίζετε.

Posted by   Rock Sugar
20/12/2018
Παιδιά και κατανάλωση γλυκών

Ένας από τους μεγαλύτερους προβληματισμούς των γονιών είναι το θέμα της κατανάλωσης των γλυκών από τα παιδιά. Ιδιαίτερα αυτές τις μέρες οι "λιχουδιές" και τα γλυκίσματα βρίσκονται σε αφθονία σε κάθε σπίτι που ακόμα και οι ίδιοι δυσκολεύονται να αντισταθούν στην πληθώρα των πειρασμών.

Ποιά είναι η στάση λοιπόν που πρέπει να υιοθετήσει ο γονιός ώστε να έχει ένα χαρούμενο αλλά συγχρόνως και υγιές παιδί; Υπάρχουν όρια στην κατανάλωση γλυκών που να διαχωρίζουν την στέρηση από την υπερκατανάλωση και την πειθαρχημένη "υγιή" συνήθεια;

Σε όλα αυτά τα ερωτήματα απαντάει η διατροφολόγος Μαριέττα Μαρκούση η οποία μέσω της μακρόχρονης επαγγελματικής της εμπειρίας αλλά και ως μητέρα δύο παιδιών μας λέει όλα όσα πρέπει να ξέρουμε και σας τα παραθέτουμε: 

Με αφορμή τις εορταστικές ημέρες καλούμε συχνά ως διαιτολόγος να απαντήσω στο ερώτημα ποια θα πρέπει να είναι η ιδανική κατανάλωση γλυκών από τα παιδιά… και όταν λέω παιδιά εννοώ κυρίως τα παιδάκια προ σχολικής και σχολικής ηλικίας μιας και συνήθως σε αυτή την ηλικία δύσκολα ένα παιδί θα αντιληφθεί ότι τα γλυκά μπορεί να «κάνουν κακό» στην υγεία του αλλά αντίθετα θα επιμένει και θα ζητά συνεχώς «ένα ακόμα γλυκάκι μαμά, σε παρακαλώωω».

Η άποψη μου πάνω σε αυτό το θέμα, για ακόμα μία φορά, δεν είναι αφοριστική. Δηλαδή, δεν υποστηρίζω την άποψη ότι τα παιδιά δεν μπορούν να καταναλώνουν ΠΟΤΕ γλυκά ή ότι θα πρέπει να τα αποφεύγουν δια ροπάλου. Καλώς ή κακώς, τα γλυκά είναι μία διατροφική επιλογή που ακόμα και αν μία οικογένεια έχει αποφασίσει να μην τα βάζει στο σπίτι της ένα παιδί μπορεί πολύ εύκολα να τα βρει στον παιδικό σταθμό, στο σχολείο, στις κούνιες ή στα παιδικά πάρτι! Άρα, θα τα ζητήσει!

Ποια, όμως πρέπει να είναι η στάση μας απέναντι σε ένα μικρό παιδί που αν το αφήσουμε ελεύθερο είναι ικανό να φάει τόσα γλυκά έως ότου να βαρυστομαχιάσει..?

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ και ΟΡΙΑ!

Δύο πολύ γνώριμες λέξεις για τους γονείς που πολλές φορές όμως μας έχουν φέρει μπροστά σε τοίχο. Παρόλα αυτά, χρειάζεται στο παιδί μας να μιλάμε και να του εξηγούμε την αλήθεια!!!! Και μόνο την αλήθεια. Με απλά λογάκια φυσικά όμως σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να το τρομοκρατούμε , όπως για παράδειγμα ότι αν φας σοκολάτα θα σε πονάει η κοιλιά σου, γιατί κάποια στιγμή θα την φάει τη σοκολάτα, δεν θα το πονέσει η κοιλιά του και εμείς οι γονείς θα αναιρεθούμε τελικά. Είναι καλύτερο για παράδειγμα να πούμε στο παιδί μας ότι τα πολλά γλυκά κάνουν κακό στην υγεία μας, ότι χαλάνε τα δόντια ή ότι δεν είναι υγιεινά και θρεπτικά! Έπειτα, καλούμαστε να βάλουμε όρια. Πόσες φορές δηλαδή του επιτρέπεται να φάει γλυκό και ας το αφήσουμε να επιλέξει, μέσα σε όρια πάλι, ποιο γλυκό θα είναι αυτό! Φυσικά, δεν έχει νόημα να πούμε ότι θα τρως γλυκά μόνο την ημέρα των γενεθλίων σου για παράδειγμα γιατί είναι ένας στόχος μη ρεαλιστικός. Μπορούμε όμως να ορίσουμε ότι του επιτρέπεται μία ημέρα την εβδομάδα, που θα επιλέξει το ίδιο, να τρώει ένα γλυκό που θα χωράει για παράδειγμα μέσα στη χούφτα του. Και φυσικά δεν υποχωρούμε ποτέ ούτε όσον αφορά την ποσότητα ούτε όσον αφορά τη συχνότητα κατανάλωσης!

Τέλος, θέλω να σχολιάσω το είδος των γλυκών που συστήνεται να καταναλώνουν. Σίγουρα τα πολύ λιπαρά γλυκά ή η υπερκατανάλωση ζάχαρης δεν προσφέρουν κάτι στο παιδί πέρα από θερμίδες, του δημιουργούν εξάρτηση στη γλυκιά γεύση και μπορεί να συνδέονται με υπερκινητικότητα ή και να βλάπτουν την υγεία. Εδώ λοιπόν, θα ήθελα να προτείνω ότι στον λίγο χρόνο που έχουμε όλοι εμείς οι εργαζόμενοι γονείς μπορούμε να επιλέξουμε κάποια στιγμή να φτιάξουμε ένα «υγιεινό» γλυκό οικογενειακά. Και αναφέροντας τη λέξη «υγιεινό» (αν και οι όροι υγιεινό και γλυκό δεν συμβαδίζουν) μπορούμε να φτιάξουμε μπάρες δημητριακών με απλά υλικά, όπως μέλι, ταχίνι, ξηρούς καρπούς, αποξηραμένα φρούτα και να πασπαλίσουμε μόνο με λίγη, αγαπημένη, σοκολάτα. Μία άλλη πρόταση είναι τα smoothies ή κάποιο «πειραγμένο» κέικ… τα παιδιά τρελαίνονται να δημιουργούν και θα λατρέψουν τις δικές τους δημιουργίες… Enjoy!!!!

Σύμφωνα λοιπόν με την διατροφολόγο Μαριέττα Μαρκούση, οφείλουμε ως γονείς να προστατεύσουμε τα παιδιά μας από τις επιβλαβείς επιπτώσεις της κατανάλωσης γλυκών μέσω της θέσπισης των κατάλληλων ορίων. Με αυτόν τον τρόπο κατορθώνουμε να πειθαρχήσουμε και συγχρόνως να σεβαστούμε την ανθρώπινη επιθυμία και το δικαίωμα των παιδιών στις γλυκές απολαύσεις. 

Επίσης για δείτε υγιεινές συνταγές για γλυκά όπως η παρακάτω μπορείτε να εγγραφείτε στο κανάλι μας στο YouTube πατώντας εδώ.

 

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ
& ΛΑΒΕΤΕ ΩΣ ΔΩΡΟ ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΤΗ

ΛΙΣΤΑ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΝΕΟΓΕΝΝΗΤΟΥ!