Ενυδάτωση & Εγκυμοσύνη

Posted by   Rock Sugar
18/06/2019
0

Η ενυδάτωση είναι πάντα σημαντική, όμως κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι ακόμη πιο σημαντική από οτι συνήθως. Το σώμα σας χρειάζεται νερό για να σχηματίσει αμνιακό υγρό, να παράγει επιπλέον ποσότητα αίματος, να δημιουργήσει νέους ιστούς, να μεταφέρει θρεπτικά συστατικά, να βοηθήσει στη δυσπεψία και να αποβάλει τις τοξίνες. Η κατανάλωση πολλών υγρών κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να κάνει θαύματα όπως να μειώσει τη δυσκοιλιότητα, να μαλακώσει το δέρμα, να μειώσει το οίδημα και να μειώσει τον κίνδυνο τόσο των λοιμώξεων του ουροποιητικού συστήματος όσο και του πρόωρου τοκετού. 

 

Αιτίες Αφυδάτωσης κατά την εγκυμοσύνη

Οι αιτίες της αφυδάτωσης χωρίζονται σε δύο βασικές κατηγορίες

Α. Στο γεγονός ότι δεν πίνετε αρκετό νερό

Παρόλο που υπάρχει μια γενική συνιστώμενη ημερήσια κατανάλωση νερού που πρέπει να πίνουν οι έγκυες, οι ανάγκες ποικίλλουν από άτομο σε άτομο. Η εγκυμοσύνη θέτει επιπρόσθετες απαιτήσεις στο σώμα. Έτσι, οι γυναίκες γενικά πρέπει να πίνουν περισσότερο νερό κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης από ό, τι πριν 
μείνουν έγκυες. Επίσης η κατανάλωση νερού πρέπει να είναι αυξημένη στις παρακάτω περιπτώσεις:
• Τα άτομα που αλλάζουν ξαφνικά το επίπεδο δραστηριότητάς τους(πχ άσκηση) ή μετακινούνται σε ένα θερμότερο κλίμα μπορεί να χρειαστούν περισσότερο νερό από ό, τι κάποτε. Αν δεν προσαρμόσουν την ποσότητα νερού που καταναλώνουν, μπορούν να αφυδατωθούν. 
• Τα άτομα με διατροφικές διαταραχές, όπως η βουλιμία, μπορεί να είναι πιο ευάλωτα στην αφυδάτωση.

 

Β. Ο οργανισμός σας δεν απορροφά αρκετό νερό


• Ορισμένες ιατρικές καταστάσεις, ειδικά αυτές που προκαλούν διάρροια, μπορεί να δυσκολέψουν το σώμα να απορροφήσει το νερό που χρειάζεται.
• Η ναυτία και ο εμετός που είναι συχνά συμπτώματα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να προκαλέσουν αφυδάτωση.
• Άλλα θέματα υγείας, ειδικά αυτά που επηρεάζουν το μεταβολισμό, μπορούν να προκαλέσουν αφυδάτωση. Όπως:


o νεφρική ανεπάρκεια
o ορισμένες σπάνιες μεταβολικές διαταραχές
o Διαταραχές του εντέρου, όπως η νόσος του 
Crohn ή η κοιλιοκάκη, δυσκολεύουν την απορρόφηση των θρεπτικών ουσιών



Σημάδια Αφυδάτωσης κατά την εγκυμοσύνη



• Γενικά, το πρώτο σημάδι της αφυδάτωσης είναι η δίψα.
• Ένα άλλο κοινό σημάδι αφυδάτωσης είναι η «υπερθέρμανση της μητέρας». Η επαρκής παροχή νερού στον οργανισμό σας θα σας βοηθήσει να ρυθμίσετε τη θερμότητα του σώματος σας. Ωστόσο, αν δεν πίνετε αρκετό νερό κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, μπορείτε να είστε επιρρεπείς σε υπερθέρμανση. 
• Εάν τα ούρα σας είναι σκούρα κίτρινα, αυτό είναι ένα σημάδι 
ότι πρέπει να αυξήσετε την πρόσληψη νερού.
• Οι άνθρωποι που αισθάνονται διψασμένοι μετά από εφίδρωση, είναι ιδιαίτερα πιθανό να είναι αφυδατωμένοι.
• Άλλα σημεία αφυδάτωσης περιλαμβάνουν:

o ξηρό αίσθημα στο λαιμό ή το στόμα
o ξηρά, σκασμένα χείλη
o ξηρό δέρμα
o λιγότερο ελαστικό δέρμα που φαίνεται πιο «λεπτό»
o λιγότερο συχνή ούρηση
o απουσία εφίδρωσης, ακόμη και σε ζεστό περιβάλλον
o αίσθημα αδυναμίας ή εξάντλησης
o δυσκοιλιότητα και αιμορροΐδες
o αίσθημα ζάλης
o μερικοί άνθρωποι μπορεί να βιώσουν συσπάσεις του 
Braxton Hicks όταν αφυδατωθούν.



Όταν η αφυδάτωση χειροτερεύει, το 
αίσθημα της δίψας μπορεί να εξαφανιστεί. Κάποιες ενδείξεις πιο σοβαρής αφυδάτωσης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης περιλαμβάνουν:
• ζάλη και σύγχυση
• ταχυκαρδία
• αλλαγές στο πρότυπο κίνησης του μωρού
• χαμηλή αρτηριακή πίεση, η οποία μπορεί να προκαλέσει ζάλη ή λιποθυμία
• Η σοβαρή αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει ανεπάρκεια οργάνων και φυσικά μπορεί επίσης να βλάψει το μωρό.

Συμπτώματα Αφυδάτωσης στην Εγκυμοσύνη


Η αφυδάτωση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές επιπλοκές στην εγκυμοσύνη, όπως:
• χαμηλότερα επίπεδα αμνιακού υγρού, που μπορούν να επηρεάσουν την ανάπτυξη του μωρού
• ανεπαρκή παραγωγή μητρικού γάλακτος 
• πρόωρο τοκετό.

Ωστόσο η αφυδάτωση δεν είναι η κύρια αιτία πρόωρου τοκετού. Μια μελέτη του 2016 διαπίστωσε ότι εκείνοι που εμφανίζουν σημάδια πρόωρου τοκετού δεν ήταν πιο πιθανό να αφυδατωθούν από εκείνους που δεν βιώνουν πρόωρο τοκετό.

Αυτοί οι κίνδυνοι, με τη σειρά τους, μπορεί να οδηγήσουν σε γενετικές ανωμαλίες λόγω της έλλειψης νερού και της διατροφικής υποστήριξης για το μωρό σας.
Η ήπια αφυδάτωση δεν είναι συνήθως επικίνδυνη στην εγκυμοσύνη, αρκεί η έγκυος να πάρει γρήγορα αρκετά υγρά. Η σοβαρή αφυδάτωση 
ωστόσο όπως αναφέραμε μπορεί να είναι επικίνδυνη τόσο για τη μητέρα όσο και για το μωρό.


Πως μπορούμε να αποφύγουμε την Αφυδάτωση στην Εγκυμοσύνη


• Η κατανάλωση άφθονου νερού (τουλάχιστον 8-12 ποτήρια την ημέρα) είναι το κλειδί για την αποφυγή της αφυδάτωσης. Όμως όπως έχουμε αναφέρει πρόκειται για μια γενική προτεινόμενη ποσότητα και θα πρέπει απαραιτήτως να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.
• Επιπλέον, υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να βεβαιωθείτε ότι εσείς και το μωρό σας είστε καλά ενυδατωμένοι όπως:


o Αποφεύγοντας τα προϊόντα που περιέχουν καφεΐνη, καθώς η καφεΐνη μπορεί να αυξήσει την παραγωγή ούρων σας, οδηγώντας έτσι σε αφυδάτωση.
o Ένας άλλος τρόπος για την αποφυγή της αφυδάτωσης είναι να αποφύγετε δραστηριότητες που μπορεί να προκαλέσουν υπερθέρμανση, όπως επίπονη άσκηση ή να περνάτε πολλή ώρα σε ένα ζεστό περιβάλλον. Η άσκηση θεωρείται υγιής για τις μητέρες, αλλά η έντονη άσκηση και η έλλειψη πρόσληψης νερού μπορεί να οδηγήσει σε αφυδάτωση.
Εάν μια γυναίκα έχει ιστορικό αφυδάτωσης ή κάποιο ιατρικό θέμα που προκαλεί αφυδάτωση, θα πρέπει να μιλήσει με τον γιατρό της σχετικά με τους τρόπους αποφυγής της αφυδάτωσης.



Τι να πίνετε για να ενυδατωθείτε


Πέρα 
από το νερό που είναι η βασική επιλογή, όλα τα μη αλκοολούχα ποτά μπορούν να μετρήσουν στην πρόσληψη υγρών, συμπεριλαμβανομένου του γάλακτος, του χυμού φρούτων, των smoothies, των βοτάνων και των ζεστών ροφημάτων. 

Σημειώστε ότι πρέπει να κρατάτε την πρόσληψη καφεΐνης κάτω από 200mg την ημέρα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Μια κούπα στιγμιαίου καφέ περιέχει περίπου 100mg (περίπου 140mg για καφέ φίλτρου) καφεΐνη και μια κούπα τσαγιού περίπου 75mg.


Αναφορικά με την επιλογή των μη αλκοολούχων ποτών για την 
ενυδάτωση σας, πρέπει να γνωρίζετε την περιεκτικότητα τους σε ζάχαρη. Τα ποτά που περιέχουν ζάχαρη (όπως οι χυμοί φρούτων) μπορούν να προσθέσουν σημαντικές ποσότητες θερμίδων στη διατροφή σας.


Πως να είστε σίγουρη ότι λάβατε την απαραίτητη ποσότητα υγρών μέσα στην ημέρα.


Υπάρχει η πιθανότητα 
κατά τη διάρκεια της ημέρας, να μπερδευτείτε και να χάσετε το μέτρημα στον αριθμό των ποτηριών που έχετε πιει. Ένας τρόπος για να μην χάνετε την ποσότητα του νερού που πίνετε μέσα στην ημέρα, είναι να χρησιμοποιείτε ένα μπουκάλι νερού ή θερμός με συγκεκριμένη χωρητικότητα.
Με 
αυτόν τρόπο θα γνωρίζετε ανά πάσα στιγμή πόσα υγρά έχετε λάβει και έτσι θα είστε πάντα ενυδατωμένη!

Η ενυδάτωση είναι σίγουρα το σπουδαιότερο δώρο που μπορείτε να προσφέρετε στον οργανισμό σας και με τα μπουκάλια Equa μπορείτε να το κάνετε ταυτόχρονια με απαράμιλλο στυλ και αισθητική.


Μπορείτε να δείτε τα υπέροχα μπουκάλια νερού και θερμός 
Equa πατώντας εδώ.

----------

Το περιεχόμενο του άρθρου στον διαδικτυακό μας χώρο δεν αποτελεί και δεν μπορεί να εκληφθεί ως ιατρική συμβουλή, διάγνωση, θεραπεία, υπόδειξη ή παραίνεση. Όλες οι πληροφορίες παρέχονται στους αναγνώστες για ενημερωτικούς σκοπούς. Εάν αντιμετωπίζετε κάποιο θέμα υγείας, συμβουλευτείτε τον γιατρό σας πριν κάνετε οποιαδήποτε αλλαγή στον τρόπο ζωής σας, σε σχέση με θέματα που αναφέρονται στον διαδικτυακό μας χώρο.

 

Σχόλια

Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις

Νέα δημοσίευση

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ
& ΛΑΒΕΤΕ ΩΣ ΔΩΡΟ ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΤΗ

ΛΙΣΤΑ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΝΕΟΓΕΝΝΗΤΟΥ!