Τι κάνουμε όταν τα παιδιά μας δεν πίνουν γάλα;

Posted by   Rock Sugar
06/02/2019
0

Το γάλα διαδραματίζει έναν από τους σπουδαιότερους ρόλους στη διατροφή του παιδιού. Κατά την βρεφική ηλικία είναι η μοναδική πηγή διατροφής του και αργότερα μέχρι και την ηλικία των εννέα περίπου ετών καταλαμβάνει ένα μεγάλος μέρος αυτής.

Το γάλα αποτελεί τη βασική πηγή πρωτεϊνών, ασβεστίου και βιταμινών  για την σωστή ανάπτυξη των οστών και των δοντιών  του παιδιού. Επιπρόσθετα περιέχει μια αξιόλογη ποσότητα βιταμίνης D που συμβάλλει στην θωράκιση του ανοσοποιητικού συστήματος των παιδιών και στην διατήρηση της σωστής οστεϊκής πυκνότητας.

Για να εξασφαλίσουμε όλα τα ανωτέρω ζωτικής σημασίας προτερήματα του γάλατος στο παιδί μας πρέπει να προσπαθήσουμε να τηρούμε την συνιστώμενη ημερήσια δοσολογία ανά ηλικία η οποία σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες διαμορφώνεται ως εξής:

Δεδομένου ότι όλοι οι γονείς γνωρίζουν την σπουδαιότητα του γάλατος για την υγεία των παιδιών, το ενδεχόμενο το παιδί τους να μην μπορεί ή να μην επιθυμεί να το καταναλώσει τους προκαλεί ιδιαίτερο άγχος για τις επιπτώσεις που μπορεί να προκύψουν.

Η κλινική διατροφολόγος Μαριέττα Μαρκούση δίνει λύσεις σε όλα τα προβλήματα που σχετίζονται με την κατανάλωση του γάλατος από τα παιδιά μας με βάση την επιστημονική της κατάρτιση και την ιδιότητά της ως μητέρα.

Τι κάνουμε λοιπόν στην περίπτωση που το παιδί μας αρνείται να πιεί το γάλα του;

Αρχικά προσπαθούμε να κάνουμε πιο ενδιαφέρουσα τη γεύση του με τις κατάλληλες προσθήκες, όπως είναι το κακάο, τα δημητριακά, η βρώμη, ή αν θέλετε να γίνετε και λίγο πιο "τολμηροί", κομματάκια σοκολάτας.

Αν το παιδί εξακολουθεί να αρνείται την κατανάλωση του γάλατος τότε η αμέσως επόμενη λύση είναι η χρήση υποκατάστατών του.

  • Η πρώτη επιλογή είναι το γιαούρτι, το οποίο αντικαθιστά τέλεια το γάλα, Το γιαούρτι μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε σκέτο, επιλέγοντας έτοιμες επιλογές της αγοράς όπως είναι αυτά που υπάρχουν με φρούτα ή δημητριακά, είτε σε μορφή smoothie. Το smoothie μπορείτε να το φτιάξετε εσείς εύκολα με την προσθήκη φρέσκων φρούτων και βρώμης για ένα γευστικό, δροσερό και θρεπτικό αποτέλεσμα που δύσκολα θα αντισταθεί το παιδί σας.
  • Η επόμενη εναλλακτική αντικατάστασης του γάλατος είναι το τυρί, το οποίο μπορείτε να το βάλετε σε μια χειροποίητη πίτσα με φρέσκια σάλτσα ντομάτας και για βάση μπορείτε να επιλέξετε μια αραβική πιτούλα.  Είναι μια διασκεδαστική λύση η οποία σίγουρα θα χαροποιήσει το παιδί σας και δεν θα σας ταλαιπωρήσει καθώς η εκτέλεσή της είναι απλή και γρήγορη.
  • Και για το τέλος μία πιο ιδιαίτερη επιλογή είναι η χρήση του cottage cheese σε συνδυασμό με ανανά για ένα πολύ διαφορετικό επιδόρπιο που θα εκπλήξει ευχάριστα το παιδί και θα σπάσει την ανία της καθημερινής διαροφής.

Τι γίνεται όμως στις περιπτώσεις που το παιδί μας δεν μπορεί να καταναλώσει γάλα;

Υπάρχουν περιπτώσεις όπου απαιτείται το παιδί να ακολουθεί μια χορτοφαγική διατροφή ή παρουσιάζει κάποια δυσανεξία στη λακτόζη που περιέχεται στο γάλα κάτι το οποίο συναντάται ολοένα και συχνότερα στις μέρες μας. Στην περίπτωση αυτή μπορείτε να χρησιμοποιείτε γάλα αμύγδαλου, καρύδας ή βρώμης .Τα γάλατα αυτά συνήθως έχουν μια γλυκιά ευχάριστη γεύση και πλέον διατίθενται σε μεγάλη ποικιλία, κάποια εκ των οποίων σας παρέχουν την επιλογή επιπρόσθετων πρωτεϊνών και βιταμινών όπως η βιταμίνη D. Με αυτόν τον τρόπο θα εξασφαλίσετε τα πολύτιμα αυτά στοιχεία στη διατροφή του παιδιού σας παρά την αδυναμία κατανάλωσης του αγελαδινού γάλατος.

Μία άλλη πιθανή περίπτωση είναι η αλλεργία στο αγελαδινό γάλα, όπου η αντιμετώπισή της είναι η αντικατάσταση του με κατσικίσιο γάλα το οποίο είναι επίσης εξαιρετικά θρεπτικό. Ωστόσο κρίνεται αναγκαία η συμβουλή του παιδιάτρου σας επί του θέματος.

Τέλος υπάρχει το ενδεχόμενο αδυναμίας ή άρνησης κατανάλωσης των γαλακτοκομικών προϊόντων εν γένει. Τι κάνουμε τότε;

Καταφεύγουμε στην κατανάλωση εναλλακτικών ομάδων τροφών προκειμένου να καλύψουμε το κενό των θρεπτικών συστατικών που δημιουργεί η έλλειψη των γαλακτοκομικών. Αυτό είναι απόλυτα εφικτό αρκεί να εντάξουμε στην διατροφή του παιδιού μας τα κάτωθι:

  • Δημητριακά με προσθήκη ασβεστίου. Με μία έρευνα της αγοράς θα αποκτήσετε πληθώρα επιλογών
  • Ψάρια πλούσια σε ασβέστιο όπως είναι για παράδειγμα η σαρδέλα και ο σολωμός
  • Η λαχανίδα, την οποία μπορείτε να αναμείξετε σε έναν χυμό φρούτων χωρίς να γίνει αντιληπτή η ύπαρξή της από το παιδί, καθώς δεν επηρεάζει τη γεύση του
  • Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά που περιέχουν σίδηρο σε αφθονία. Μπορείτε να τα προσφέρετε σε μορφή σαλάτας ή μέσα στο φαγητό
  • Μία χούφτα αμύγδαλα, για παιδάκια από 4 ετών και άνω
  • Τα λευκά και τα μαυρομάτικα φασόλια

 

Συμπέρασμα

Είδαμε λοιπόν ότι το γάλα είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη του παιδιού, αλλά ακόμα και στις περιπτώσεις που το παιδί σας αντιμετωπίζει δυσκολίες στην κατανάλωσή του υπάρχουν πολλές επιλογές επίλυσης του προβλήματος αυτού. Αν εξακολουθείτε να δυσκολεύεσθε να εφαρμόσετε τις συμβουλές του άρθρου ή επιθυμείτε να ακολουθήσετε μία εξατομικευμένη διατροφή για το παιδί σας, βασισμένο στις δικές του ανάγκες απευθυνθείτε σε έναν διατροφολόγο ώστε να σας κατευθύνει κατάλληλα.

Στην περίπτωση που αναρωτιέστε σχετικά με την καταναλωσή γλυκών απο τα παιδιά, μπορείτε να ενημερωθείτε στο σχετικό μας άρθρο Παιδιά και κατανάλωση γλυκών. Τι πρέπει να γνωρίζετε.

Σχόλια

Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις

Νέα δημοσίευση

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ
& ΛΑΒΕΤΕ ΩΣ ΔΩΡΟ ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΤΗ

ΛΙΣΤΑ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΝΕΟΓΕΝΝΗΤΟΥ!